Operacja własna pod nazwą "Promocyjnie i edukacyjnie z utopcem" była naszym działaniem dotyczącym promocji i edukacji o Utopcu. Wszystkie zaplanowane działania promowały teren Stowarzyszenia Euro-Country, zawierały informacje dot. Stowarzyszenia „Euro- Country” jego zasobów oraz były sygnowane logo z Utopcem.
Nasza działalność jest bardzo różnorodna, jako organizacja pozarządowa zrzeszająca różnego rodzaju podmioty, działamy w bardzo wielu dziedzinach, od produkcji materiałów promocyjnych, organizacji różnego rodzaju przedsięwzięć, zakupu sprzętów po oznakowanie ścieżek, jednakże wszystkie zaplanowane koszty są powiązane między sobą i składają się na wspólną całość, każdy element projektu został dokładnie przemyślany, zaplanowany i skonsultowany z naszymi najaktywniejszymi członkami.
- Wszystkie wydane materiały promocyjne promują teren Euro-Country oraz jego zasoby i działania, na wszystkich materiałach zamieściliśmy nasz logotyp z Utopcem, który jest już od dłuższego czasu elementem charakterystycznym dla wszystkich naszych działań od publikacji po oznakowanie ścieżek.
- Szkolenia, warsztaty, wyjazdy studyjne, główną tematyką wszystkich działań były tematy związane z produktem lokalnym, promocją różnego rodzaju produktu. Pierwsze zaplanowane szkolenie dot. socialmediów obejmowało tematyką zagadnienia promocji i wykorzystania różnego rodzaju produktów lokalnych na portalach społecznościowych: Facebooku, Instagramie, YouTube, praw autorskich oraz wykorzystania praw pokrewnych, wykonywania zdjęć/video, tworzenia postów oraz rozliczenia księgowych.
- Konkurs plastyczny o Utopcu oraz Konkurs fotograficzny o zasobach terenu, konkursy obejmowały wspólną dla całego projektu tematykę promocji produktów lokalnych w tym przypadku Utopca oraz innych zasobów terenu Euro-Country. Tematyka konkursów świadczy o propagowaniu przez Stowarzyszenie walorów terenu jakimi są: nasz Utopiec oraz zasoby terenu: przyrodnicze, historyczne i kulturowe. Uczestnicy konkursów zostaną obdarowani przez LGD m.in. materiałami promocyjnymi wykonanymi w ramach projektu.
Operacja była podzielona na cztery działy:
- 1. Materiały promocyjne
- 2. Szkolenia, warsztaty, wyjazdy studyjne,
- 3. Konkurs plastyczny o Utopcu,
- 4. Konkurs fotograficzny o zasobach terenu.
Wszystkie zaplanowane zadania są spójne oraz stanowią całość z pozostałym zakresem rzeczowym operacji. Wszystkie zaplanowane zadania są racjonalne i zasadne, i wpływają w bezpośredni sposób na promocję i rozwój naszego terenu.